torsdag 21 juni 2012

Jag och tjocka böcker

Förstår egentligen inte varför jag dras till tjocka böcker? Är det "lika barn....?
Nu senast var det den 2008 avlidne David Foster Wallace's verk "Blek Kung". Boken handling är mera att presentera en massa olika typer som jobbar på det amerikanska "skatteverket" IRS. Det är alltså ingen egentlig handling på ett mera traditionellt romanskrivande sätt om någon förstår vad jag menar?!
(Eller som de skriver i GP, "Metafysisk feelgood".... hmmm  Är de goa eller vad ?http://www.gp.se/kulturnoje/litteratur/1.926051-david-foster-wallace-blek-kung)
Trots detta, eller tack vare  att boken är bitvis riktigt rolig, tog jag mig igenom den. Omöjlig att läsa i sängen och lite allmänt otymplig men jag gav mig hum-hum på att slutföra den. Prova själv vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar