tisdag 29 maj 2012

Tack för mig!

Nu börjar min tid här i Danderyd dra sig mot sitt slut!
Jag ska be att få avsluta mitt skrivande på denna blogg med några boktips, både favoriter i repris men också många nya :

Ålder 3-6 år:
Ensam mullvad på en scen av Ulf Nilsson
Fannys fantastiska resa av Charlotte Gastaut
Memmuli rymmer till cirkusen av Mervi Lindman

Ålder 6-9 år:
Önskestjärnan av Ingelin Angerborn
Stora boken om Sandvargen av Åsa Lind
Trolldom i Gamla stan (första delen i serien Jakten på Jack) av Martin Olczak



Ålder 9-12 år:
Vildhäxa: Eldprovet av Lene Kaaberbøl
Sorgfjäril av Ingelin Angerborn
Den vita kameleonten (ur 3 tjejer-serien) av Petter Lidbeck

Ålder 13-16 år:
Erebos av Ursula Poznanski
Vinylprinsessan av Yvonne Prinz
Eddie Bolander & jag av Bo R Holmberg och Katarina Strömgård

Böcker för vuxna, inte att förglömma:
Det bästa av allt av Rona Jaffe
Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet av Eva Rice
Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear

På min egen sommarläslista finns:
Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom
Gösta Ekman : farbrorn som inte vill va' stor av Klas Gustafson
"Vi tolererar inga förlorare" : klanen Kennedy av Britt-Marie Mattsson
Major Pettigrews sista chans av Helen Simonson
Ers Majestäts olycklige Kurt : en roman med verklighetsbakgrund av Lena Ebervall

Tack för mig och ha en underbar, läslustfylld sommar!

/Elin

3 kommentarer:

  1. Snyft Elin! Hur ska det gå nu, du har ju skrivit så ofta och så BRA! Stort tack för alla bra inlägg!
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Fina boktips Elin! Lycka till på ditt nya jobb! Och tack för du tagit hand om Stockan och Kevinge!
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. Tack själv! Jag kommer naturligtvis fortsätta följa bloggen och kanske fortsätta även mitt eget knåpande men i Linköping.

    /Elin

    SvaraRadera